Relaksacja w walce z bezsennością

bezsenność

Sztuka relaksacji może okazać się pomocna w codziennym życiu. Dobry relaks sprawdza się również bardzo dobrze jako jedna z metod walki z bezsennością.

W jaki sposób techniki relaksacji mogą pomóc pacjentom, którym dokucza bezsenność?

Technika relaksacji może pomóc w rozwiązaniu jednego z często występujących w przypadku bezsenności problemu, jakim jest brak umiejętności wyciszenia się przed snem. Wiele osób kładzie się do łóżka w stanie silnego napięcia lub pobudzenia emocjonalnego, które sprzyja wprawdzie wykonywaniu ważnych zadań, jednak skutecznie utrudnia zasypianie. Trening relaksacyjny w takiej sytuacji może okazać się bardzo pomocnym rozwiązaniem. Opanowanie podstawowych zasad sztuki relaksacji jest zaś bardzo proste i po kilku ćwiczeniach wykonanych według wskazówek psychologa każdy może nauczyć się jej stosowania w praktyce całkowicie samodzielnie.
Trening relaksacyjny oraz walkę z bezsennością ułatwia również stosowanie się do prostych zaleceń. Przed pójściem spać lepiej zrezygnować z wykonywania tych czynności, które silnie angażują: fizycznie lub emocjonalnie. Lepiej poczytać książkę lub posłuchać relaksującej muzyki. Zalecana jest za to ciepła kąpiel na jakieś 2 godziny przed położeniem się do łóżka oraz noszenie luźnych ubrań wieczorem.

lepszy-sen

Trening relaksacyjny uskuteczniają również proste ćwiczenia oddechowe. Spokojny, głęboki oddech połączony z krótką medytacją może sprawić, że zasypianie stanie się łatwiejsze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *